Trophyregler med handikap

Vi vil prøve noget nyt!

Hvis man altid gør ting på den samme måde, så lærer man jo aldrig noget nyt. Så i år vil vi prøve noget nyt til vores påske-trophy.

Der er jo kommet godt gang i klubben med trophy-cup’en, men for at dem, som endnu ikke helt har fået udstyret deres biler med stort spil, masser af grej og grove dæk, har vi valgt at lave vores påske-trophy om til samme koncept, som Hotnoggers Challenge blev afviklet under for år tilbage, så mere eller mindre standard biler har en chance når de stiller op mod fuldt trophy udstyrede biler.

Til påske-trophy skal der kun skal være 2 biler, 4 deltagere og 1 official på et hold. Der vil blive uddelt handikap til hver bil, i forhold til, hvor meget udstyr der er på bilen. Dermed kan man i en bil med en ældre motor, et beskedent elspil, et sæt all-terrain dæk og ellers masser af gå-på-mod, konkurrere på lige fod med de folk, der møder op med de absolut trimmede biler.

Vi gør dette i håb om, at de folk, som har tænkt, at de gerne ville prøve, men ikke mener de vil bruge en masse penge på grej, og heller ikke ønsker at bruge deres biler helt så hårdt, som man ellers ser trophybiler bliver brugt, får en chance for at prøve denne form for kørsel.

Følgende elementer vil indgå i beregning af det handikap som tildeles en trophybil:
Biltype, Motortype, Front spil, Bag spil, Dækstørrelse, Dækmønster

På den måde vil f.eks en 109″ med original motor uden spil, spær og med original dækmontering have et handikap på 1,0. Hvorimod en 90″ Td5 men mekanisk eller hyd. spil for og bag, spær for og bag og med 36″ Simex vil have et handikap på 0,61.

Et tænkt eksempel kunne være at begge biler har gennemført opgaver svarende til 500 point. Det ender efter handikap med 500 point (500 x 1,00) til 109″ og 304 point (500 x 0,61) til 90″. Så her vinder 109″ stort.
Eller et andet måske mere realistisk billede kunne være at 109″ havde tjent 300 point og 90″ havde tjent 500 point. Det ender efter handikap med 300 point til 109″ (300 x 1,00) og 304 point (500 x 00,61) til 90″. Så her vinder den fuldt udstyrede 90 knebent med kun 4 piont.

Da det er lidt et eksperiment hvor formålet er at gøre det interessant for flere at deltage i trophy, håber vi på jeres forståelse hvis vi ikke rammer helt rigtig med reglerne første gang vi prøver der nye koncept. Vi håber at se en masse blandede biler, både de toptunede men absolut også dem, der ligner standardbilerne, mere som de kommer fra fabrikken.

Se indbydelse og program for påske arrangementet 2013.

Hvis du vil vide mere eller har spørgsmål, så kan du kontakte:
Jimmi Povlsen på 20744472
Benny Jepsen på 40911234

Mvh. Region Midtjylland

Rasmus01

Dette indlæg blev udgivet i fra regionsledelsen, Terræn kørsel. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *